Як потрібно харчуватися, щоб у 50 років важити як в молодості

 

Група японських учених проаналізувала звички в харчуванні чотирьох тисяч дорослих. Деякі зупиняються лише на п‘ять хвилин, щоб поїсти, іншим (хто ніколи не відмовиться посидіти за обідом або за вечерею) на їжу знадобиться година, а деяким і більше.

Що корисніше для здоров’я: поглинання їжі за п‘ять хвилин або довге застілля? Скільки часу варто відвести на їжу? До нещодавнього часу досліджень тих, хто би чітко відповідали на поставлене питання, було мало, а їх результати суперечили один одному. Сьогодні зроблено важливий крок вперед. Робота японських вчених показала: щоб зберегти на довгі роки свою вагу, необхідно їсти повільно.

Дослідження проводилося на основі даних про чотири тисячі здорових людей. Хтось мав звичку їсти дуже повільно, хтось — просто повільно, інші брали їжу в нормальному темпі, була група, представники якої їли швидко або дуже швидко (обід — за п’ять хвилин). Вчені порівняли вагу представників усіх категорій на даний момент з вагою, що у них був у 20 років. З‘ясувалася прямий зв’язок між швидкістю поглинання їжі й індексом маси тіла. Це означає, що у тих, хто за звичкою їсть швидко, в 40-50 років вага значно перевищує власний показник в 20-річному віці. Якщо ж людина все життя їла повільно, їй, як правило, вдається підтримувати в 40-50 років таку ж вагу, як в 20 років, або трохи більше.

Хіба на ці результати не впливали інші життєві звички: заняття фізкультурою, кількість їжі, куріння, алкоголь? Звичайно, впливали. Японські вчені врахували всі можливі впливи, але кінцевий висновок залишився колишнім: чим швидше ти їси, тим більше набираєш у вазі.

Існують й інші методи підтримки ваги: не пропускати ранковий сніданок, тобто регулярно та ходити пішки хоча б півгодини на день.

Також корисно скоротити кількість калорій. Це корисно насамперед для серця, щоб воно залишалося молодим: вчені з Washington University в Сент-Луїсі переконалися, що серце тих, хто споживає менше калорій, як би на 15 років молодше. Про це було відомо з експериментів на мишах і щурах: якщо скорочується кількість їжі, серце працює краще, тварини живуть на 30% довше, у них рідше з'являються пухлини. Дослідження вчених із Сент-Луїса, опубліковане недавно в газеті американських кардіологів, свідчить, що все це стоується і людини — у всякому разі в тому, що стосується серця.

У «суспільстві добробуту» серцеві захворювання є основною причиною смерті. Серце старіє з кількох причин: високий рівень холестерину, високий тиск або діабет. Усіх цих патологій можна уникнути, якщо їсти менше і повільніше.

 

vkurse.ua


19.02.2013 2436 0
Коментарі (0)

11.08.2026

Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН знову опинилася в центрі уваги.  Ще у серпні 2025 року Фіртка публікувала розслідування про можливі зловживання із державними землями та діяльність посадовців установ НААН. 

867
31.07.2026
Вікторія Матіїв

Віталій Олійник на позивний «Грач» служив у 68-й окремій єгерській бригаді. Після мобілізації чоловік пройшов навчання, вирушив на Донеччину, а вже під час першого бойового виходу загинув. Понад рік сім'я жила між надією та невідомістю, поки не отримала остаточне підтвердження його загибелі.

3020
26.07.2026
Катерина Гришко

На Івано-Франківщині одночасно зростає кількість зареєстрованих безробітних і посилюється дефіцит працівників. Бізнес шукає людей для виробництва, будівництва, транспорту, медицини та сфери обслуговування, однак закрити вакансії стає дедалі складніше.

1836
19.07.2026
Тетяна Ткаченко

Викладач Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Юрій Довган не мріяв стати героєм. Просто вважав, що не має права залишитися осторонь. Провів останні пари, попрощався зі студентами й пішов шукати шлях до війська. З п'ятої спроби його прийняли. Про службу в Силах оборони, труднощі після звільнення з армії, адаптацію та роботу зі студентами ветеран розповів журналістці Фіртки. 

3044
16.07.2026
Павло Мінка

Як під шумок відставки уряду Рада переписала статтю 301 Кримінального кодексу, прибравши заборону на "доросле кіно".

2216
11.07.2026
Ігор Бартків

Цього тижня The Economist віддав обкладинку одному з найбагатших росіян і провів із ним майже 60 годин у розмовах.

2223

Слабкі тіла завжди статистично переважали, і наша доба не є в тому винятком.

549

Іноді можна зустріти думку, начебто багатство та добробут людини — це благословення Бога, а бідність і нужда — навпаки.

905

Десь на початку місяця у 1991-му на проспекті Шевченка я випадково зустрівся з Сашком Кривенком і він, після короткого – «чим займаєшся?» - запропонував мені написати невелику статтю.

992

Картинка, коли 16-річні дівчатка хором кричать «Сирок – геть!» — то це не лише щира емоція, але і, очевидно, технологія. А ще якась колективна нам ганьба.

2287
12.08.2026

Добра тарілка — це не дієта, а насолода: страви, які радують очі, душу і живлять тіло. Навіть простий перекус може стати маленьким ритуалом, що заряджає позитивом на кілька годин уперед.  

5921
06.08.2026

Війна та постійний стрес істотно впливають на харчову поведінку українців.  

29637
02.08.2026

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

11535 2
09.08.2026

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав восьмого серпня іменував трьох священнослужителів Коломийської єпархії митрофорними протоієреями.

1316
07.08.2026

У Ватикані повідомили про те, що Святіший Отець Лев XIV поблагословив рішення Синоду Єпископів УГКЦ про обрання отця Терентія Василя Цапчука, ієромонаха Чину святого Василія Великого, Єпископом-помічником Бучацької Єпархії УГКЦ.

1543
05.08.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

23770
02.08.2026

Цьогоріч проща на Крилоську гору була особливою, адже вірні та духовенство відзначають 20-ліття відновлення акту коронації чудотворної ікони. Як і останні кілька років, основний намір паломництва — безперервна молитва про мир та перемогу України у війні.  

2008
11.08.2026

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.  

43897 1
11.08.2026

Сербський аналітик Орхан Драгаш у своїй статті на Хвилі стверджує, що прийом Зеленського в Сербії за кілька місяців до дострокових виборів коштував прем’єр-міністру Вучичу підтримки всередині країни. Прем’єр Сербії усвідомлював це, але все ж пішов на таку зустріч. Чому?

539
29.07.2026

Зеленський змінює настрій у Вашингтоні, — стверджує видання Politico. Такі висновки видання робить за результатами перебування в США президента України, де він зустрівся з Дональдом Трампом в Білому Домі, відвідав похорони сенатора Ліндсі Грема (автора закону про «пекельні санкції» США щодо Росії) та виступив перед сенаторам обох партій — республіканцями та демократами.

1255
23.07.2026

Росія щораз більше стикається з наслідками повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The New York Times в статті-аналізі книги доктора Анни Нотте «Ми переживемо їх: Глобальна кампанія Путіна з метою перемогти Захід».

1541
14.07.2026

Із дев'яти народних депутатів, обраних від Івано-Франківщини, п'ятеро підтримали документ, одна депутатка утрималася, ще четверо не підтримали його різними способами.

2545