У залишках метеорита виявили ознаки позаземного життя

В уламках великого метеорита, що впав на території Африки, були виявлені органічні речовини, які вважаються ключовими елементами життя – амінокислоти, без яких неможливо створити білок.

Цей метеорит утворився в результаті зіткнення двох астероїдів, розповів Деніел Глевін з Годдардівського центру космічних польотів.

Зіткнення нагріло тіло до 1000 градусів за Цельсієм (про це свідчить наявність мінералів, здатних сформуватися тільки при високих температурах). Звичайно ж, при цьому всі складні органічні молекули мали загинути. Тим не менше, в метеориті вони є.

З цього вчені зробили висновок, що існує більше одного способу утворення амінокислот в космічному просторі. Отже, підвищуються шанси на зародження життя в інших куточках Всесвіту.

Раніше амінокислоти вдавалося знайти у зразках комети 81P/Вільда і багатих вуглецем метеоритах. Ці відкриття побічно підтверджують гіпотезу про те, що принаймні деякі інгредієнти земного життя сформувалися в космосі.

Метеорит 2008 TC3 вибухнув над Суданом два роки тому. Аналіз його решток проводився одночасно в Годдардівському центрі та Інституті океанографії ім. Скріппса при Каліфорнійському університеті в Сан-Дієго. Результати співпали. В цілому вдалося виявити 19 різних амінокислот в концентрації від 0,5 до 149 частин на мільярд.

Залишалося переконатися, що амінокислоти не були занесені вже на Землі. Перевірити це досить просто: молекули амінокислот можуть бути побудовані двома способами, які є дзеркальним відображенням один одного. Життя на Землі використовує лівосторонні амінокислоти, і вони ніколи не змішуються з правосторонніми, а в метеориті містилася рівна кількість тих і інших "сортів".

Досі вважалося, що амінокислоти здатні утворюватися на астероїдах у присутності рідкої води. Останнє ж дослідження вчених свідчить про те, що є якийсь інший спосіб: імовірно, амінокислоти формуються у міру охолодження астероїда за участю реакцій у газах. Вчені запланували провести низку експериментів для перевірки гіпотези.

ТСН

21.12.2010 2481 0

24.02.2024
Вікторія Матіїв

Спроби створити музей у Долині виникали ще у 60-х роках. Проте тільки 23 грудня 1997 року Долинська районна рада прийняла остаточне рішення щодо нього. Журналістка Фіртки поспілкувалася з директоркою закладу Ксенею Циганюк.

01.02.2024
Вікторія Косович

Івано-Франківськ є градом безлічі упереджень і масок: для перших — фортеця, заснована поляками, для других — відголос австрійського «золотого віку» з його залізницями, для третіх — серце гуцульської культури, плач трембіт.

25.01.2024
Вікторія Матіїв

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

18.01.2024
Тіна Любчик

У п'ятницю, 19 січня, в Івано-Франківському національному медичному університеті відбудуться вибори ректора. На посаду претендують троє працівників вишу: доктор медичних наук Микола Островський, доктор медичних наук Роман Яцишин та кандидат медичних наук Руслан Савчук.

18.01.2024

Каркасні будинки відрізняються високою міцністю, надійністю і довговічністю, а також відносно недорогі в будівництві. Втім, у 2024 році ціни на будівництво каркасних будинків в Україні, як і на все інше, продовжують зростати.

16.01.2024

Всі наші бюджети – від територіальних громад і до обласного та державного, повинні стати «бюджетами перемоги».

Чим ближче до виборів в США, тим більше трампісти вдаються до маніпуляцій у своїй пропаганді. У контексті України вони, переставивши все з ніг на голову, намагаються переконувати, ніби це демократи, а не республіканці, заблокували допомогу Україні.

Кожен із нас не раз потрапляв у ситуацію, коли ми замислювались давати, чи ні милостиню людині, яка звертається про допомогу біля церкви, на вулиці чи в інших громадських місцях.

У вівторок, 20 лютого, під час зустрічі з виборцями Дональд Трамп зробив комплімент на адресу росії: «Вони перемогли Гітлера. Вони перемогли Наполеона. Це воєнна машина». Розглянемо, що за цим стоїть.

31% території країни під ризиком екологічного знищення через російське вторгнення, а понад 20 тисяч км² українських земель майже повністю знищені війною.

01.03.2024

Минулий 2023 рік став стартом аграрного розвитку в Івано-Франківській громаді. Відтак, зараз спостерігають позитивну динаміку.

26.02.2024

Попри чудові якості, важливо розуміти, що грейпфрут відіграє особливу роль у взаємодії з певними ліками.

21.02.2024

Інфляція на споживчому ринку в січні 2024 року порівняно із груднем 2023 року на Прикарпатті становила 0,5%, в Україні — 0,4%.

01.03.2024

"Чернецтво завжди є віддзеркаленням суспільства. Люди хочуть, щоб були добрі монахи, гарно поводилися. Але середовище теж формує людину", - ділиться монах.

26.02.2024

Журналістка Фіртки поспілкувалася з отцем Миколаєм Микосовським, який служить у Василіянському монастирі УГКЦ на Ясній Горі у Гошеві.

21.02.2024

Митрополит Лев Шептицький, після проведення церковного розслідування, окремим декретом проголосив ікону Гошівської Божої Матері «Цариці Карпат» чудотворною.

1906
15.02.2024

Якщо подружжя зіштовхнулося з кризовими проблемами у сім'ї, варто звернутися для отримання підтримки та поради до різних фахівців залежно від конкретної ситуації.

01.03.2024

Мурали або стінописи сьогодні не є чимось незвичним. У містах України, зокрема й в Івано-Франківську, на вільних стінах будинків час від часу з'являються різноманітні нові прояви вуличного мистецтва.

04.03.2024

Серед тих, хто довіряє президенту Володимиру Зеленському, підтримують зовнішню політику влади 82%, тоді як серед тих, хто не довіряє — 41%.

29.02.2024

Вибори в Україні мають бути справді вільним вибором українців.

25.02.2024

Водночас президент упевнений, що союзники із Заходу не підтримують цей фейк.

20.02.2024

Перша інформація про те, що український президент готується звільнити Валерія Залужного, з’явилася у січні 2024 року. На той момент в Кремлі не тямили себе від радості.