В Івано-Франківську обговорили законопроекти «Про вищу освіту»

 

/data/blog/34867/4fea1557987d33d9f2c9a294e97340f1.jpg

24 квітня Всеукраїнська громадська організація «Батьківщина молода» провела в Івано-Франківську круглий стіл з метою обговорення законопроектів «Про вищу освіту».

 

Захід відбувся за участю проректорів вищих навчальних закладів, голів громадських організацій, голів сенатів, парламентів ВНЗ, студентства, представників громадськості міста, народних депутатів України.

 

Як відомо, наразі у Верховній Раді зареєстровано три таких законопроекти. Перший – законопроект, який поданий групою депутатів від Партії регіонів. Його автори – "регіонали" Сергій Ківалов, Микола Сорока та Григорій Калетнік. Другий – "опозиційний проект". Його автори – депутати від трьох опозиційних парламентських фракцій – "Батьківщини", "УДАРу та "Свободи". Третій – підготований робочою групою при Кабміні під керівництвом ректора Київської політехніки Михайла Згуровського.

 

Під час обговорення, Голова ВМГО "Батьківщина молода" Іван Крулько висловив занепокоєння, що законопроект Партії регіонів потягне освіту в Україні назад в минуле – до корупції та хабарництва, оскільки законопроект авторства Ківалова (який, до речі, є також автором ще одного скандального Закону - «Про мови в Україні») пропонує повернути вступні іспити, ставить під загрозу статус української мови, як єдиної державної, студентське самоврядування не матиме жодного впливу у своїх ВУЗах, посилюється централізація вищої освіти в Україні і навіть ректори університетів будуть беззахисні перед свавіллям, яке може чинити Міносвіти. Натомість, законопроект опозиції - наближає Україну до Європейських стандартів. Опозиційний законопроект, як і законопроект групи Згуровського, пропонує автономію, самоврядування і децентралізацію у вищих навчальних закладах.

 

Присутні на обговоренні згодні, що законопроект Партії регіонів необхідно негайно зняти взагалі з розгляду, адже він повністю відображає інтереси міністра освіти та науки України – Дмитра Табачника.

 

Якщо провладні депутати будуть «пропихати» свій законопроект, то, на думку присутніх на круглому столі, в такому випадку - краще взагалі нічого не приймати, бо якщо буде прийнятий цей законопроект, то тоді ми значно відійдемо назад в розвитку вищої освіти в Україні.


25.04.2013 1673 36
Коментарі (36)

Наталі 2013.04.25, 16:24
Мене не дивує вердикт, винесений в результаті засідання даного круглого столу. Батьківщина молода, що є організатором це опозиційна організація, який ще законопроект вони б могли підтримати?? А я схиляюсь до Законопроекту Ківалова-Калетніка- Сороки. Партійна приналежність тут ні до чого. ГОловне - зміст.
Ольга Викторовна 2013.04.25, 16:27
Ой, я Вас прошу! Сколько можно!! Все что от опозиции-хорошо, от власти- плохо. Пора покончить с политизацией и прочитать суть законопроектов!!!
Анна Котовська 2013.04.25, 16:36
Я особисто проти того, щоб проект партії Регіонів був знятий. Нічого поганого у вступних іспитах я не бачу, навпаки тільки "за". При співбесіді видно чого студент коштує, якими знаннями він володіє. А нинішня система оцінювання знань я вважаю є безглуздою, тести не можуть показати знання людини, і більшість їх здає покладаючись на везіння, а не на свій розум.
Вадим 2013.04.25, 16:49
Немає «поганих» і «хороших» законопроектів .. якщо досконало ознайомитись з кожним із них , то з кожного можна почерпнути щось нове , передове , що стимулювало б розвиток вищої освіти в подальшому , а політизація тут справді ні до чого.
Лілія 2013.04.25, 16:56
Друзі, перестаньте політизувати ситуацію довкола законопроекту про вищу освіту в Україні. Давайте читати суть законопроекту, а не дивитись на партійну приналежність авторів закнопроектів. Чому ви пишете, що автори законопроекту 1187 регіонали, а не ректори. Чи на цю сторону ви не диветесь? А щодо ЗНО, то його ніхто не відміняв, але й ідеалізувати його не можна. Дійсно, потрібно більшу увагу приділяти балу атестата, адже він показує реальний рівень знань випускника школи по всіх предметах шкільної програми, а не лише по окремих, які необхідні для здачі тестування. І це в кращому випадку, коли випускник вчить предмети для тестування, а в гіршому - він просто їх "зубрить". А що ж такі спеціалісти на практиці будуть робити, що тестувати?! Там ж реальрні знання необхідні
Мартинів 2013.04.25, 17:37
Крім автономії, самоврядування і децентралізації у вищих навчальних закладах, що ще нового та хорошого пропонує опозицій законопроект для освіти України? Опозиція ж бореться за революцію, нічого революційного в даних закликах я не бачу.
Віктор 2013.04.25, 17:01
Правильно, як завжди ті проекти, які дійсно мають якесь значення, варті чогось, завжди відкидають у сторону, а свої намагаються просунути. Я підтримую думку Наталії, і теж схиляюсь до Законопроекту Ківалова-Калетніка-Сороки
Хелена Новіцкая 2013.04.25, 17:07
Мені теж довподоби проект Калетника-Ківалова. Абітурієнти будуть прикладати зусиль, краще готуватися. Завдяки іспитам якість знань наших студентів, в кінечному результаті професіональлів збільшиться.
Василь Петрович 2013.04.25, 17:13
В команді Калетника більше професіоналів, аніж у інших політичних сил. Проект вірний, треба , щоб саме він був в основі вспупних вимог.
Валерій 2013.04.25, 17:38
Ну звичайно опозиція буде критикувати закон регіоналів, так само як і регіонали опозиційний. Краще б зібралися всі разом, розглянути запропоновані проекти і знайшли б золоту середину!
Сергій Іванович 2013.04.25, 18:13
Забагато політики в обговоренні. Не з цього треба починати, а з того аби змінити нинішню досить корупційну систему освіти.
Ольга 2013.04.25, 18:15
Нині у вузах немає тієї самостійності яка пропонується, а законопроект апріорії називають поганим, бо за ним стоять згадані прізвища...
Katia 2013.04.25, 19:29
Ознайомившись із Законопроектом про вищу освіту Калетніка-Ківалова-Сороки Ви зрозумієте, що перед абітурієнтом постане вибір, або здавати ЗНО або вступні випробування!!! Тому тут все прозоро і ясно, що даний Законопроект тільки направлений на покращення системи вищої освіти в Україні.
Людмила 2013.04.25, 19:41
Висновок в стилі нашої опозиції... Краще нічого не міняти, нічого не робити... Складається враження, що дехто себе почуває впевнено лише тоді, коли усім іншим складно... Спостерігаючи за цим усім, виникає логічне запитання: - Коли перестанемо гратися в політику там, де потрібно приймати конкретні рішення на благо української нації??? Коли перестанемо оглядатись на партійну приналежність, а акцентуватимемо увагу на професійності???
Володимир 2013.04.25, 20:16
Якраз те що дає закон «регіоналів», законопроект «про вищу освіту» Ківалова-Калетніка, це і називається стимул до навчання і знання, ми так вчились і хочемо щоб і наші діти навчались, а не купляли знання, а от організатори «круглого столу» ВО «Батьківщина молодая» якраз і намагаються потягнути освіту в Україні – до корупції та хабарництва.
Іванка 2013.04.25, 22:27
Процес реформування освіти занадто заполітизований. Батьківщина молода не могла прийняти рішення про підтримку іншого законопроету, бо добре знає хто її господар, інше рішення було б почути смішно. Організація просто виконала доручення керівництва. Але, склалося враження, що автори круглого столу самі законопроектів не читали, забагато тнеправдивих даних.
Іванка 2013.04.25, 22:28
Процес реформування освіти занадто заполітизований. Батьківщина молода не могла прийняти рішення про підтримку іншого законопроету, бо добре знає хто її господар, інше рішення було б почути смішно. Організація просто виконала доручення керівництва. Але, склалося враження, що автори круглого столу самі законопроектів не читали, забагато тнеправдивих даних.
Валера 2013.04.25, 22:50
Це не законопроект, а сама партія батьківщина тягне Україну на 5 якщо не більше років назад. І так зрозуміло що опозиція буде просувати свій законопроект. Законопроект ректорів кращий за інші. Його підтримали і студенти, і ректори, і міністерство, пора б йому вже набувати чинності закону.
Віолетта Владиславівна 2013.04.25, 22:52
Якщо добре ознайомитися із законопроектом Калетніка-Ківалова- Сороки, Ви зрозумієте, що це правильне та раціональне рішення щодо змін у нашій освіті. Для абітурієнта відкривається можливість самостійно висловитись, наживо поспілкуватись та показати свої знання. Теперішня система освіти недосконала і до кінця нерозроблена, тому нам потрібні зміни саме такі як у законопроекті 1187, який складали досвідчені та професійні ректори вищих навчальних закладів.
Сом 2013.04.26, 09:32
В західній Україні молодь вже так заполітизована,що всі законопроекти, ініціатори яких входять у фракцію Партії регіонів, сприймаються тільки негативно.Тому не дивно,що в Івано - Франківську громадська організація " Батьківщина молода " дала таку оцінку законопроекту" Про вищу освіту" , поданим групою депутатів від Партії регіонів.
Марта 2013.04.26, 12:59
Ситуація з освітою в країні дуже специфічна. Починаючи з садочків і закінчуючи вузами, робиться все щоб як мога менше дітей мали нормальну освіту. Чим державі не вигідні освітчені громадяни, чи інакше ми не зможемо на азарівщині працювать?
олена 2013.04.26, 13:10
погоджуюся з тим , що ситуація з прийняттям закону дуже заполітизована. мені здається навіть коли вводиляся система зно не було стільки розголосу , дискусій , спорів . Однозначно , потрібно змінювати систему вищої освіти . Вважаю , що поєднання зно та вступних іспитів (як пропонує закон ККС) краще дасть можливість належно оціновати вступників , а до цього буде хорошим стимулом для підготовки до вступу
Людмила 2013.04.26, 14:46
На даний момент у нашій країні вкрай необхідно змінювати систему освіти. Такого безладу давно не було, загальна система виховання і навчання молоді зруйнована.Законопроект ККС - хороша перспектива для абітурієнтів, який передбачає всебічний розвиток студента, з великою мотивацією для них, і як результат для їх батьків.
Олександра 2013.04.26, 14:48
Я вважаю, що недоцільним є зняття взагалі з розгляду законопроекту Ківалова-Калетніка-Сороки. Цей законопроект навпаки вносить найбільше прогресивних змін щодо покращення вищої освіти в Україні. І зовсім це не крок назад. Щодо тестування, то настільки я знаю, воно повністю не відміняється, але контрактикам надається можливість складати вступні іспити. Тому при засіданні круглого слову, напевно, недосконало ознайомилися із змістом законопроекту.
Кнопка 2013.04.26, 16:15
Ну звісно, що може бути найпростіше - зняти і забути! Шановні, не все, що пахне Європою - добре. Ми вже взяли собі на озброєння європейську модель сімейної медицини і тепер у 4 регіонах України кусають лікті. Давайте, ще бездумно зламаємо все, що роками напрацьовувалося в освіті. Законопроект ККС оснований на вітчизняній освітній традиції з врахуванням сучасних інновацій - почитайте і зробіть висновки!
Ігор 2013.04.26, 16:38
Зміни в освіті нам давно уже потрібні. Якщо у дію ввійдуть дані законопроекти ми досягнемо кращого рівня та якіснішої освіти! Також, підтримую думку, що законопроект ККС має більше цікавих та корисних пропозицій для абітурієнтів та студентів.
kati 2013.04.26, 17:22
Законопроект Ківалова-Сороки-Калетніка аж ніяк не потягне української освіту до корупції, а лише надасть додаткову можливість контратникам вступити до бажаного ВУЗу.
ольга 2013.04.26, 17:33
На мою думку при законопроекті №1187 КСК не буде сліпої корупції, а буде ще одним шанс для тих, хто не добрав навіть 0.5 балів на багато звучному ЗНО.
Зоя 2013.04.26, 23:27
Даний законопроект є найбільш відповідним для нашої освіти. У вищих навчальних закладах повинні навчатись студенти, які мають відповідній освітній рівень, та зможуть досягнути рівня високоосвітнього рівня по своїй спеціальності.
Лада 2013.04.27, 09:38
Не варто заполітизовувати законопроекти.А спільно розглянути ,внести конкретні зміни ,які сьогодні необхідні для вдосконалення системи вищої освіти.При цьому ж ,звичайно врахувати думку професіоналів.
Аня 2013.04.27, 10:38
теперішню систему освіту потрібно удосконалювати, адже ми не можемо постійно стояти на одному місці. Троги гидко бачити, як дане питання заполітизували. Говорячи, про хабарі, то з ними потрібно боротися, щоб боялися брати, а ми тільки говоримо про те, який законопроект спонукає чи не спонукає.
мамочка 2013.04.27, 10:46
Особисто мене турбує питання реформ в освіті, адже моя донька наступного року також буде поступати. Мені дуже не подоюається оце ЗНО. Що це таке? от моя донька, ще вагається куди саме буде поступати і ким хоче стати в майбутньому, а з цим ЗНО їй прийдеться готувати 6 предметів,бо саме ще не визначилася поступати на біологічний чи економічний факультет. Пені подобається законопроект 1187, адже в ньому значна увага приділяється саме балу атестата, а не цьому хвалебному тесту.
Ігор Попадюк 2013.04.28, 21:32
Дякую працівникам ПР за активну участь в коментуванні новини. Але похвальних коментів за проект регіоналів надто багато і усі підряд, тому врахуйте будь-ласка наступного разу. Тепер про законопроекти: зайдіть будь-ласка на сайт Верховної ради України і починайте два експертні висновки головного експертного управління до законопроектів 1187 та 1187-1 і Вам усе стане зрозуміло. Зрозуміло те, що хабарництво, здирництво, приниження викладачів, загнивання науки при введенні законопроекту регіоналів буде процвітати з новою силою. Як сказав один з доповідачів - краще не приймати нічого ніж законопроект ПР.
Ольчик 2013.04.30, 00:48
Будь-які реформи, що проводяться або проводились в нашій державі,незалежно від сфери їх здійснення, завжди сприймається народом негативно. Але не все те погане, що є новим! Давайте подумаємо логічно: ми всі хочемо рівнятись на Європу, всі чудово розуміємо, що наш рівень освіти нууу дуууже далекий від ідеального. При цьому ми, будучи в здоровому глузді, починаємо ділити законопроекти та чіпляти ярлики "опозиції" та "коаліції" навіть не розібравшись та не дійшовши конкретного висновку перш за все для себе. Задайте собі запитання, що саме для вас буде краще! Є безліч інтернет-таблиць з порівнянням цих законопроектів! я не нав'язую свою думку, а просто хочу сказати, що провівши такий аналіз для себе перш за все, адже я студентка, підкреслила законопроект 1187
Semi 2013.04.30, 12:32
потрібно відійти від політизації..здраво переглянути всі законопроекти і досягнути компромісу, адже питання стосується молоді, нашого майбутнього...досить вдалим є законопроект №1187,передбачає наближення української освіти до європейського рівня
Надя 2013.05.08, 20:17
Реформування вищої освіти в Україні просто вкрай необхідне і це робити слід на основін прийняття законопроекту Калетніка-Ківалова-Сороки!!! Це дасть можливість підвищити якість освіти і наблизити її до Європкйських стандартів!
02.11.2025
Діана Струк

В інтерв'ю Фіртці представник Уповноваженого з прав людини в Івано-Франківській області Віталій Вербовий розповів, як родини безвісти зниклих можуть діяти за особливих обставин, як громади допомагають їм і що змінилося в системі сповіщення.    

735
29.10.2025
Лука Головенський

Це розповідь про останні роки в Німеччині та загибель гетьмана України Павла Скоропадського.

1852 1
28.10.2025
Вікторія Матіїв

«Немає більшої любові, ніж коли людина віддає життя за своїх друзів», — ці слова з Біблії (Євангеліє від Івана 15:13) найточніше описують Олега Павлишина. Його дружина Світлана Павлишин каже, що саме так він і жив — без вагань залишив усе: родину, спокій, звичне життя, щоб стати на захист України.  

31038
23.10.2025
Вікторія Косович

Як зміниться навчальний процес, за якими факторами поділять ліцеї та чого очікувати вчителям і учням старших класів, Фіртка поспілкувалася з директоркою департаменту освіти й науки Івано-Франківської міської ради, заступницею міського голови Вікторією Дротянко.

8328
20.10.2025
Діана Струк

Про подолання наслідків обстрілу, відновлювальні джерела енергії, атомну генерацію та реновацію, Фіртка поспілкувалася з ректором Івано-Франківського національного технічного університету, професором Ігорем Чудиком.

3451
17.10.2025
Тетяна Дармограй

Після багаторічних суперечок і судових процесів місто й бізнес, схоже, знайшли спільну мову. Журналістка Фіртки поспілкувалась з директором комунального підприємства «Муніципальні ринки» Мар’яном Слюзаром та співвласником товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий сервіс» Володимиром Добровольським, щоб почути позиції обох сторін.

10397

Чому у світі так багато ненависті та злості? Над цим думали так само багато філософів. Чи теологів, релігієзнавців, чи вірусологів.

544

Доволі поширеною є думка серед практикуючих християн начебто «жінці в дні менструації не можна заходити до церкви, цілувати ікони та причащатися». Ця ідея настільки довго існує, що багато хто вважає  це каноном. І насправді дуже сумно кол

1819

Терміни отримають нові функціональні значення. До прикладу, агресія - експансія. Або, скажімо, архетип - ресентимент, лобізм - резильєнтність, об'єктивність - голізм, мистецтво - війна...Мистецтво - це війна. Це говорить колективна пам'ять. Чому?

1358

Сьогодні ми є посеред переломного моменту в історії. Нові правила гри не просто формулюються, сама гра передефіньовує себе, дає собі нове означення і сенс.

2203
03.11.2025

За даними експертів, те, що одночасне споживання їжі й води негативно впливає на травлення, є міфом.

10355
30.10.2025

Овочі родини капустяних належать до найкорисніших для здоров’я. Дієтологи пояснили, яку користь мають броколі та брюссельська капуста, чим вони відрізняються і яку з них краще додати до свого раціону.

406
26.10.2025

За даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), близько 30-50% усіх випадків раку можна запобігти завдяки здоровому способу життя, зокрема правильному харчуванню.  

6047
04.11.2025

Два досвідчених і дуже майстерних шахових гравців сіли за дошку з чорно-білими клітинами і розставили на ній свої війська.

14264
30.10.2025

Отець Юліан Тимчук розповів про історію походження свята Геловіну та пояснив, чому з християнського погляду воно не є «невинною розвагою». 

475
26.10.2025

Як вказують, молитимуться за припинення війни в Україні.

761
20.10.2025

Перша заповідь Закону Божого нагадує: не можна ставити на місце Бога ні людей, ні речі, ні будь-які сили.     

19972
30.10.2025

В Івано-Франківському драмтеатрі покажуть другу прем'єру сезону й першу режисерську роботу акторки Надії Левченко «Квіти під руками диявола».

709
04.11.2025

На саміті АТЕС у Південній Кореї президент Китаю Сі Цзіньпін під час обміну подарунками подарував президенту південної Кореї Лі Чже Мену два флагманських смартфони Xiaomi китайського виробництва.

392
02.11.2025

Китай «західним» розумом і логікою не зрозуміти. Ліберальна західна демократія з її публічністю та відкритістю не притаманна Китаю.

931
23.10.2025

За кілька останніх днів спостерігаємо різку зміну риторики США щодо Росії. Вперше за другої каденції Трампа США запровадили нові санкції проти Росії, комітет Сенату пропонує визнати Росію державою-спонсором тероризму.

1233
12.10.2025

Після позачергових парламентських виборів влітку 2024 року, які ініціював президент Еммануель Макрон, Франція опинилася у стані хронічної політичної нестабільності. Новообраний парламент розділився на три майже рівні табори.  

1376