Оптимісти живуть довше. Вчені пояснили зв’язок між депресією та інфарктом

Дослідження під керівництвом канадського професора Скотта Ліра надає нові докази зв’язку між симптомами депресії і підвищеним ризиком серцевих захворювань.

Глобальне дослідження охопило 145 862 учасників середнього віку з 21 країни і виявило 20-відсоткове збільшення серцево-судинних подій і смертності у людей з чотирма або більше симптомами депресії, пише НВ.

Ризик був в два рази вище в міських районах, де до 2050 року буде жити велика частина населення планети, і більш ніж в два рази вище для чоловіків.

Лір говорить, що результати є своєчасними, оскільки експерти очікують збільшення числа людей, що мають справу з проблемами психічного здоров’я в результаті пандемії COVID-19.

Дані свідчать про те, що симптоми депресії так само важливо розглядати при профілактиці серцево-судинних захворювань і ранньої смерті, як і традиційні фактори ризику, такі як куріння, високий кров’яний тиск і високий рівень холестерину.

Результати дослідження надають достовірність існуючої політики Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ) по інтеграції лікування і профілактики психічних розладів в первинну допомогу.

Вчені з Національного університету Сінгапуру (NUS) і Університету в Шанхаї виявили статистично значимий зв’язок між регулярним вживанням чаю і більш низьким рівнем депресії у літніх людей. При цьому, хоча робота показує сильний зв’язок, зарано стверджувати, що саме споживання чаю саме по собі зменшує симптоми депресії.

Автори дослідження, Фен Цюші і Шен Ке, вивчили понад 13 тисяч осіб, які брали участь в експерименті з 2005 до 2014 року. У дослідженні вони враховували не тільки вік, а й стать, місце проживання, сімейний стан і освіту кожного.

Після того, як дослідники класифікували кожну людину по одному з чотирьох типів чаювання, в залежності від того, як часто вони пили напій, вони дійшли висновку: «Тільки люди, які постійно і щодня пили чай майже кожен день з 60 років, можуть значно поліпшити своє психічне здоров’я». Дані також свідчать про те, що користь від вживання чаю найбільш значна для чоловіків у віці від 65 до 79 років.


20.06.2020 5606
Коментарі ()

11.08.2026

Прикарпатська державна сільськогосподарська дослідна станція Інституту сільського господарства Карпатського регіону НААН знову опинилася в центрі уваги.  Ще у серпні 2025 року Фіртка публікувала розслідування про можливі зловживання із державними землями та діяльність посадовців установ НААН. 

628
31.07.2026
Вікторія Матіїв

Віталій Олійник на позивний «Грач» служив у 68-й окремій єгерській бригаді. Після мобілізації чоловік пройшов навчання, вирушив на Донеччину, а вже під час першого бойового виходу загинув. Понад рік сім'я жила між надією та невідомістю, поки не отримала остаточне підтвердження його загибелі.

2871
26.07.2026
Катерина Гришко

На Івано-Франківщині одночасно зростає кількість зареєстрованих безробітних і посилюється дефіцит працівників. Бізнес шукає людей для виробництва, будівництва, транспорту, медицини та сфери обслуговування, однак закрити вакансії стає дедалі складніше.

1682
19.07.2026
Тетяна Ткаченко

Викладач Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Юрій Довган не мріяв стати героєм. Просто вважав, що не має права залишитися осторонь. Провів останні пари, попрощався зі студентами й пішов шукати шлях до війська. З п'ятої спроби його прийняли. Про службу в Силах оборони, труднощі після звільнення з армії, адаптацію та роботу зі студентами ветеран розповів журналістці Фіртки. 

2918
16.07.2026
Павло Мінка

Як під шумок відставки уряду Рада переписала статтю 301 Кримінального кодексу, прибравши заборону на "доросле кіно".

2075
11.07.2026
Ігор Бартків

Цього тижня The Economist віддав обкладинку одному з найбагатших росіян і провів із ним майже 60 годин у розмовах.

2102

Слабкі тіла завжди статистично переважали, і наша доба не є в тому винятком.

371

Іноді можна зустріти думку, начебто багатство та добробут людини — це благословення Бога, а бідність і нужда — навпаки.

765

Десь на початку місяця у 1991-му на проспекті Шевченка я випадково зустрівся з Сашком Кривенком і він, після короткого – «чим займаєшся?» - запропонував мені написати невелику статтю.

878

Картинка, коли 16-річні дівчатка хором кричать «Сирок – геть!» — то це не лише щира емоція, але і, очевидно, технологія. А ще якась колективна нам ганьба.

2157
06.08.2026

Війна та постійний стрес істотно впливають на харчову поведінку українців.  

29528
02.08.2026

Війна та стрес суттєво впливають на харчові звички.

11431 2
28.07.2026

Сіль супроводжує людство тисячоліттями. Колись вона була «білим золотом», за яке воювали й платили цілими статками, а сьогодні часто стає об’єктом звинувачень у шкоді для здоров’я.  

5410
09.08.2026

Отець і Глава Української Греко-Католицької Церкви Блаженніший Святослав восьмого серпня іменував трьох священнослужителів Коломийської єпархії митрофорними протоієреями.

1165
07.08.2026

У Ватикані повідомили про те, що Святіший Отець Лев XIV поблагословив рішення Синоду Єпископів УГКЦ про обрання отця Терентія Василя Цапчука, ієромонаха Чину святого Василія Великого, Єпископом-помічником Бучацької Єпархії УГКЦ.

1408
05.08.2026

Священник наголошує: християнство завжди існувало як спільнота, а не індивідуальна релігія.

23652
02.08.2026

Цьогоріч проща на Крилоську гору була особливою, адже вірні та духовенство відзначають 20-ліття відновлення акту коронації чудотворної ікони. Як і останні кілька років, основний намір паломництва — безперервна молитва про мир та перемогу України у війні.  

1880
11.08.2026

Сербський аналітик Орхан Драгаш у своїй статті на Хвилі стверджує, що прийом Зеленського в Сербії за кілька місяців до дострокових виборів коштував прем’єр-міністру Вучичу підтримки всередині країни. Прем’єр Сербії усвідомлював це, але все ж пішов на таку зустріч. Чому?

349
29.07.2026

Зеленський змінює настрій у Вашингтоні, — стверджує видання Politico. Такі висновки видання робить за результатами перебування в США президента України, де він зустрівся з Дональдом Трампом в Білому Домі, відвідав похорони сенатора Ліндсі Грема (автора закону про «пекельні санкції» США щодо Росії) та виступив перед сенаторам обох партій — республіканцями та демократами.

1116
23.07.2026

Росія щораз більше стикається з наслідками повномасштабного вторгнення в Україну. Про це пише The New York Times в статті-аналізі книги доктора Анни Нотте «Ми переживемо їх: Глобальна кампанія Путіна з метою перемогти Захід».

1433
14.07.2026

Із дев'яти народних депутатів, обраних від Івано-Франківщини, п'ятеро підтримали документ, одна депутатка утрималася, ще четверо не підтримали його різними способами.

2417